fredag 9 februari 2018

Senate dagarna


Nu har vi blommande små solar i rabatten på Verdemar!


I går gick vi till San Fernando och jag köpte  mig en ny ryggsäck, som är lite större än den jag hade tidigare. Efteråt stannade vi till på Café Flor de Vainilla. Det blev kaffe under parasollet.


Senare på dagen blev det Mölkky-spel. Jürgen kastar,


liksom Steinn,


Ragnhild,


och Wolfgang, men


segrare blev Risto!

I dag har vi haft besök av Annar med hustru Andrea och svåger Tordur.

Kartan är lånad från internet

Efter kaffet fick vi en bra genomgång hur man kan ta sig runt med husbil på Island. Har man en framhjulsdriven husbil, som Ellen är, så måste man passa sig för en del vägar. Att resa runt på Island är vår nästa dröm, som vi hoppas blir verklighet i sommar.
När de lämnat oss, kom jag på att jag inte tagit ett enda kort. Hjärnan var helt inställd på att ta in det de berättade om Island och Färöarna! Tack för allt ni delat med er av!

På Verdemar har vi flera isländska par. Det är de som väckt vår dröm och förstås kommer vi fråga dem vidare.

4 kommentarer:

BP sa...

Så kul att ni planerar en resa med Ellen på Island. Island är ju riktigt "inne" att resa till just nu. Mycket positiv marknadsföring i pressen och bland bloggarna.

Ingrid sa...

Så trevligt att ni är så många som tävlar det där spelet som jag aldrig provat, men jag vet att den del SPF-föreningar har gått över till det i stället för kubb.
Ha det gott!
Kram, Ingrid

Anonym sa...

Härliga bilder! Så roligt med nya mål håller tummarna för att ni når det, ni har stor vana att trixa på småvägar och har goda rådgivare förstås... Trevlig helg!

Peter sa...

Det ska bli spännande att följa en resa till island, hoppas allt går i lås! Vi har sagt att vi ska ta med husbilen dit någon gång i framtiden när barnen är lite större //Peter